Wij gebruiken cookies voor marketingdoeleinden en profilering.
SEO analyse / SEO check
Terug
Ontvang professionele SEO verbeterpunten
Scoort jouw website hoog in Google, of moeten potentiële klanten naar pagina 15 klikken? Hoe krijg je jouw website bovenaan als iemand op een relevante term zoekt? Vaak kunnen kleine aanpassingen al een wereld van verschil maken. Met de juiste kennis is een toppositie misschien wel veel dichterbij dan je denkt. Ontdek hoe jouw website ervoor staat en hoe we die kunnen verbeteren met een professionele SEO scan, SEO check en SEO optimalisatie.
Heldere SEO check
Bij een zoekmachine actieplan, voeren onze SEO specialisten ook een SEO check uit. De SEO check checkt jouw website en bekijkt de belangrijkste elementen voor de zoekmachine. Hoe zit de (home)pagina in elkaar, hoe is de linkbuilding en is de content optimaal? De SEO scan bekijkt jouw website zoals een zoekmachine dat ook doet en creëert een overzichtelijk rapport. Zo wordt onder andere gekeken naar de volgende punten:
- Hoe is de techniek van je website?
- Zijn de verschillende Metadata goed ingevuld?
- Wat is de autoriteit van je site?
- Hoe hoog is de overall score?
Met de SEO check krijg je inzicht in je website, een heldere weergave van verbeterpunten en een voorstel voor seo website optimalisatie. Met de uitkomsten van deze SEO analyse, kan je eventueel zelf eenvoudig aan de slag.
SEO analyse voor jouw site?
Wil jij ook een professionele SEO scan of SEO analyse van je website ontvangen? Neem dan contact op en vraag naar onze zoekmachine optimalisatie. De SEO specialisten informeren je graag over de mogelijkheden van jouw persoonlijke SEO analyse!
FAQ
-
Wat is een SEO analyse?
Zoekmachine optimaliseren, wanneer er een SEO analyse wordt uitgevoerd, kijkt men naar diverse aspecten waarop Google meet of jouw website zoekmachine vriendelijk genoeg is én dus hoger in de ranking komt. Dit komt neer op de techniek, on-page website optimalisatie en de off-page optimalisatie.
-
Hoe maak je een SEO analyse?
- Er wordt hier gekeken of de techniek op orde is, bijvoorbeeld of de gebruiker niet te lang moet wachten voordat de pagina geladen is, of er gebroken links aanwezig zijn of de structuur in orde is en nog meer.
- Bij een SEO analyse kijkt men ook naar het linkprofiel van de website. Wordt er voldoende vanaf andere websites naar de jouwe verwezen. Waarom? Hoe meer belangrijke websites met inhoudelijke informatie naar jouw website linken, des te belangrijker Google jouw website zal indexeren. Het gaat hier om je website autoriteit. Schort het hieraan dan kan er aan linkbuilding gedaan worden. Hiervoor zetten wij de A-B-C methode in. Waarbij wij een waardevolle website naar jouw website laten linken en in ruil daarvoor zorgen wij dat die website een andere link ervoor in de plaats krijgt.
- Als laatste kijken we of de huidige pagina van een H1 titel, Meta titel en Meta omschrijving zijn voorzien. Ook kijken we naar of er genoeg intern wordt gelinkt en of de pagina’s een logische structuur aanhouden. Wanneer je met een H1 titel begint kan de volgende titel bijvoorbeeld niet van H3 naar H2 gaan.
-
Waarom SEO belangrijk?
Eigenlijk kan je niet meer onder website optimalisatie uitkomen. SEO zorgt er namelijk voor dat je naamsbekendheid opbouwt, dat je bovenaan in Google komt te staan. Je komt daarmee sneller in de kijkers van je beoogde doelgroep, waardoor je een grotere kans hebt om – meer – klanten aan te trekken. Deze beoogde doelgroep gaat je naarmate de posities toenemen ook als kennisbank of go-to website zien.
-
Wat is een SEO analyse tool?
Dit is een programma, een app of een website dat SEO specialisten helpt bij het analyseren van diverse websites. Met als doeleinde de website zo goed mogelijk te kunnen optimaliseren. Voorbeelden van deze tools zijn:
- Ubersuggests: deze tool wordt gebruikt voor een zoekwoordenanalyse. Type een aantal zoekwoorden die aansluiten bij het bedrijf in, en Ubersuggest geeft weer hoeveel zoekvolume hier per maand aan vast hangt, plus alternatieve en synoniemen om het onderzoek verder mee uit te breiden. Hoe groter het volume, hoe lastiger het is om op plek één te komen. Des te lager het volume zal zijn des te groter de kans is om hoog in Google te eindigen en uiteindelijk heeft dit ook een hogere conversiewaarde. Beide hebben grote voor- en nadelen voor zoekmachine optimalisatie.
- Screamingfrog: Is het programma die websites helemaal doorloopt, op alle beschikbare informatie dat gerelateerd is aan SEO. Zijn er gebroken links, missen bepaalde pagina’s H1 titels, is er geen robot.txt toegevoegd of zijn bepaalde afbeeldingen te groot. Dan laat Screamingfrog precies zien waar op de site je dit kan verhelpen. Een perfecte tool voor website optimalisatie en met name voor het technische deel.
- Onze eigen IO tool: Wij hebben onze eigen tool laten ontwikkel, dat één doel heeft en dat is om elke tekst die gepubliceerd wordt aan de SEO copy richtlijnen te laten voldoen. Met de tool kan je zien, of alle zoekwoorden die op een specifieke pagina geplaatst moeten worden wel voorkomen en of zij ook op de juiste plek zijn geplaatst. Bijvoorbeeld in de H1 titel.
Daarnaast zijn er nog tientallen, zo niet honderden andere tools die allemaal hetzelfde doel delen: met zoekmachine optimalisatie bovenaan in Google komen.