Wij gebruiken cookies voor marketingdoeleinden en profilering.
Deze 10 tips helpen je in
Digitale marketing verandert snel. Het kan moeilijk zijn om bij te blijven met alle nieuwe trends en ideeën die elk jaar uitkomen. Deze digitale marketinglijst zal je helpen om de marketing inspanningen te verbeteren, ongeacht de doelstellingen of hoeveel tijd je kunt besteden aan een marketing strategie. Elke tip is het lezen waard. Neem deze tactieken door zodat je ze kunt gebruiken in jouw campagnes!
1: Begin met zoekwoorden
Als je wilt dat je website en inhoud door potentiële klanten wordt gevonden, moet je beginnen met een zoekwoordenonderzoek. Door te begrijpen op welke zoekwoorden je doelgroep zoekt, kun je content creëren die relevant en nuttig voor hen is. Dit helpt niet alleen je kansen op een ranking in zoekmachines te verbeteren, maar helpt je ook meer gekwalificeerde leads aan te trekken.
2: Gebruik sociale media voor marketingonderzoek
Sociale media is een geweldige manier om inzicht te krijgen in waar je doelgroep over praat. Je kunt sociale media gebruiken; om te zien welke onderwerpen trending zijn, wat mensen over je merk of bedrijf zeggen, en zelfs om real-time feedback te krijgen op je marketingcampagnes. Al deze informatie kan je helpen om de marketingstrategie aan te passen zodat je beter voldoet aan de behoeften van de doelgroep. Als je bijvoorbeeld op zoek bent naar inspiratie voor nieuwe content, zoek dan uit wat mensen het vaakst posten en delen. Op die manier weet je waar de inspanningen op moeten worden gericht om content te creëren die het beste bij hen aanslaat.
3: Vertrouw niet op doorklikratio's
Doorklikratio’s zijn een lange tijd een belangrijke maatstaf geweest voor succes. CTR's vertellen je echter alleen hoeveel mensen op een advertentie of link hebben geklikt, niet of ze de gewenste actie hebben ondernomen (bijv. een aankoop hebben gedaan of zich hebben ingeschreven voor een nieuwsbrief). Met andere woorden, CTR's zijn een ijdelheidsmeting die niet noodzakelijk gepaard gaat met succes. Richt je dus op het meten van wat belangrijk is: conversies en betrokkenheid, in plaats van klikken.
4: Ontdek of e-mail nog steeds voor jou werkt
E-mails bestaan al een tijdje, en ze zullen niet snel verdwijnen. Het is nog steeds een van de meest effectieve marketingkanalen, met een mediane ROI van 122%. Je loopt veel mis als je e-mail niet gebruikt om klanten te bereiken.
5: Probeer automatische advertenties
Automatische advertenties zijn een nieuwe functie van Google Ads waarmee je advertenties op je website kunt plaatsen zonder dat jij het zelf hoeft te ontwerpen. Dit is uitstekend nieuws voor kleine bedrijven die niet de tijd of de middelen hebben om hun advertentiecampagnes te maken. Bovendien kunnen auto-advertenties worden aangepast aan specifieke doelgroepen, zodat je zeker weet dat jouw doelgroep wordt bereikt.
6: Maximaliseer de kracht van landingspagina's
Landingspagina's zijn essentieel om twee redenen: ten eerste zijn ze een van de beste plaatsen om een sterke eerste indruk te maken op potentiële klanten, ten tweede zijn ze een belangrijk onderdeel van je SEO en digitale marketing inspanningen. Hoe meer je op deze pagina's kunt aanbieden, hoe beter de conversiepercentages zullen zijn. Onthoud dat niet alle landingspagina's ingewikkeld hoeven te zijn - waar het om gaat is dat ze specifiek zijn afgestemd op de behoeften van degenen die ze bezoeken.
7: Vind het beste Facebook-publiek
Stel dat je het meeste wilt halen uit de Facebook-marketinginspanningen. In dat geval moet je de inhoud richten op het juiste publiek. Gelukkig maakt Facebook het gemakkelijk om dat te doen
8: Word vandaag nog lid van een affiliate programma!
Deelnemen aan een affiliate programma is een geweldige manier om je blog of website te monitoren. Door producten of diensten op de site te promoten, kun je een commissie verdienen op elke verkoop die je genereert. Bovendien is het een geweldige manier om nieuwe producten en diensten te vinden en te promoten, wat je kan helpen het bereik te vergroten en je bedrijf te laten groeien.
9: Maak grafische Infographics in Canva!
Begin met het maken van visuele Infographics om je marketinginspanningen te verbeteren. Infographics zijn een geweldige manier om gegevens en informatie visueel weer te geven, en ze kunnen worden gebruikt om je merk of product te promoten. Bovendien zijn ze gemakkelijk te maken en te delen, dus je krijgt meer waar voor je geld.
10: Blijf op de hoogte van nieuwe trends
Het kan een uitdaging zijn om het steeds veranderende landschap van digitale marketing bij te houden. Toch is het belangrijk om de nieuwe trends te volgen om de concurrentie voor te blijven. Door op de hoogte te blijven van recente trends, kun je de marketingstrategie aanpassen aan het veranderende landschap en je doelgroep beter bereiken.
De juiste snaar
Als er veel geluid wordt gemaakt, gaat het er niet om de boel te overstemmen, maar om de juiste snaar te raken. Dat is waar wij voor staan. Een verhaal wat via slimme online marketing resoneert bij de juiste mensen.
In contact