Dit moet je weten over Google Analytics 4
Wij gebruiken cookies voor marketingdoeleinden en profilering.
Toen we onze klanten voor de Nederlandse zoekmachine Ilse optimaliseerden, was er nog het idee dat zoekmachines begrensd zijn op taal en locatie. Toen Google op het toneel verscheen bleek dat uiteraard niet het geval. De algemene behoefte is immers om in elke taal en op elke locatie de juiste informatie, producten en plekken te vinden. En dat biedt zakelijke kansen. En het is dé reden dat ons team, net als veel van onze klanten, internationaal is.
Bij een internationale SEO strategie is het van belang dat de website technisch heel helder aangeeft om welke taal en om welk doelgroepgebied het gaat. Daarnaast is het belangrijk dat er na wordt gedacht over lokale links, vanuit andere websites in het doelgroepgebied (internationale backlinks). Deze internationale backlinks bevestigen uiteindelijk dat een website inderdaad draagvlak heeft onder de lokale bevolking. Dus wil je in het Verenigd Koninkrijk scoren, richt je bij de internationale linkbuilding niet op links in de Verenigde Staten, ook al zijn die websites ook Engelstalig, maar organiseer links op websites uit het Verenigd Koninkrijk.
Maar, het is niet onze bedoeling om je te vermoeien met hoe het werkt. Veel belangrijker is het om te beseffen dat jouw posities in Nederland al invloed hebben op de kansen in het buitenland. We zien regelmatig dat posities in bijvoorbeeld Duitsland stijgen door in Nederland aan de juiste knoppen te draaien. Let op: Het gaat dan niet om topposities op hoog competitieve zoektermen, maar je hoeft zeker niet op nul te beginnen als je al een mooie basis in Nederland hebt.
Voor een internationale SEO strategie doorlopen wij de volgende stappen:
En na het doorlopen van deze stappen, kiezen we vaak weer een nieuwe selectie van zoektermen. Kortom: we staan klaar om je hierin te ondersteunen! Stel ook gerust vragen. Je kunt ons appen, bellen of mailen over internationale zoekmachine optimalisatie. Vinden we leuk.