Wij gebruiken cookies voor marketingdoeleinden en profilering.
Mijn ervaring als nieuwe Service-owner bij upMention
Terug
Wij kennen het geheim van Google, mooie uitspraak dacht ik bij het zien van de upMention-reclame mast langs de A4. De slogan bleef hangen en na het lezen van de upMention-blogs waren er twee dingen duidelijk voor mij;
- Voor upMention zijn er weinig geheimen
- Ik wil me verder verdiepen in SEO.
Een prettig telefoongesprek en twee goede gesprekken verder ben ik bij upMention beland in de wereld van internetmarketing. De overstap van algemene marketing als bijrol naar SEO-marketing als core business om bedrijven te laten groeien, maakt mij nog iedere dag blij.
Werken in een internationaal bedrijf
Dat het internet geen landgrenzen kent, zal weinig mensen ontgaan zijn. Relevante bezoekers vanuit verschillende landen op je website krijgen, vraagt extra verdieping in je doelgroep waarbij de taal niet de enige barrière is. Leren van en verdiepen in andere culturen heeft mij altijd geïnteresseerd.
In mijn “jonge jaren” heb ik redelijk wat reizen gemaakt en een periode in Bolivia stage gelopen.Contrast in cultuur, benadering, warmte en gewoontes vond ik mooi en zijn me bijgebleven. Ik denk en ervaar dat andere culturen bijdragen aan je bewustzijn en je een bredere blik op de wereld geven. Een kantoor in Kenia, Keniaanse collega’s…. interessant, leuk, hoe werkt dat eigenlijk?
Voor internationale klanten en Nederlandse klanten die ook actief zijn buiten Nederland is het eenvoudig, Kenianen spreken net als veel Nederlanders Engels, alleen dan zonder het Nederlandse steenkolenaccent van Mark Rutte en vele Nederlanders, waaronder ikzelf. Ook voor Nederlandse klanten is er veel overlap in werkzaamheden. Er is veel IT-kennis binnen kantoor Kenia, zet de taal-settings op Engels en we spreken dezelfde taal.
Het vakgebied omarmen als Service Owner
Ik ben SEO als topsport gaan zien, het vergt veel tijd, inzet en aandacht, maar weegt niet op tegen de voldoening om het podium van Google te bereiken. Mooi aan SEO vind ik het meten en concreet maken van doelen en inzicht krijgen in bezoekersgedrag. Als Service owner een schone taak om dit te analyseren en te vertalen naar kansen voor de klant.
Er liggen voor veel bedrijven kansen om online te groeien, harde meetbare doelen als meer producten verkopen, maar ook zichtbaarheid van je bedrijf om personeel aan te trekken of interesse te wekken voor je bedrijfsactiviteiten. Veel bedrijven zijn zich daar niet bewust van. Mijn advies; lees de blogs op onze website, zie de kansen voor je bedrijf, laat je niet beperken tot landsgrenzen en maak een afspraak met Geerten of Alex om de mogelijkheden te bespreken.