Wij gebruiken cookies voor marketingdoeleinden en profilering.
SEO Bureau - vind het juiste SEO Marketing Bureau
Terug
Kies een SEO optimalisatie bureau dat bij jou past!
Smaken verschillen, en op elk potje past een deksel. Maar, als upMention zijn we heel helder: niet alle bedrijven passen bij ons; dus jij past ook niet bij elk marketing bureau. Maar er zijn heel veel SEO bureaus in ons land, hoe kies je dan het bureau dat het beste bij jou past? En dan gaat het niet om het beste SEO bureau, maar om het juiste bureau. Lees snel verder. Wij zetten een aantal factoren op een rij die van invloed zouden moeten zijn op jouw keuze.
Korte- of langetermijnsamenwerking
Speel je in op een kortetermijntrend of wil je een stabiele bedrijfsvoering opbouwen voor de lange termijn met je SEO marketing bureau? Je kunt het allebei voor elkaar krijgen met website optimalisatie. Zo kun je in Google gaan scoren en hoger ranken door het verhogen van het aantal links naar jouw website. Er zijn bureaus die dit zogenaamde ‘linkbuilding’ uitvoeren door heel veel links op hun eigen websites te plaatsen. Hoewel dit er wel voor kan zorgen dat je (tijdelijk) gaat scoren in de zoekmachines, kan het soms voorkomen dat het algoritme van Google deze strategie van het SEO marketing bureau doorkrijgt, of dat het webspam-team van Google handmatig ingrijpt. En dan ben je ineens al je posities in Google kwijt, net nadat je het bureau betaald hebt... Als je voor echte website optimalisatie en voor de lange termijn wilt gaan, is het dus van belang dat je met linkbuilding links regelt die niet op een netwerk van eigen websites staan, maar op externe websites. Dit kost uiteraard meer tijd, en een grotere investering, en vraagt meer geduld, maar geeft ook meer autoriteit aan je website, en is dus op de lange duur voor jou profijtelijker.
SEO marketing bureau: specialist of generalist
Als je met je bedrijf wilt groeien, is het scoren in de onbetaalde resultaten van Google de efficiëntste manier. Daarom beheerst een gespecialiseerd bureau zoals wij allerlei vormen van marketing. Wij houden bij alles wat we doen rekening met de strategie die wij samen met jou gekozen hebben. Zo zorgen onze SEO specialisten ervoor dat in vacatures van onze klanten de juiste zoektermen verwerkt worden (Google leest en scant die immers ook). Of dat als een klant iets deelt op sociale media, Google een signaal krijgt over welke zoekterm relevant is voor welke pagina. En we verspreiden bijvoorbeeld persberichten met daarin de juiste zoektermen. Kortom, als specialistisch bureau voor seo, hanteren wij een geïntegreerde aanpak, waarbij al onze uitingen gericht zijn op dat ene doel: jouw bedrijf hoger brengen in de zoekresultaten en ervoor zorgen dat bezoekers aan jouw site ook daadwerkelijk klant bij jou worden!
Uptempo of gedoseerd
Kort door de bocht gezegd, zijn er twee typen bureaus: de bureaus voor de grote ambitie of de wat meer 'massa = kassa'-bureaus, die al met enkele uren per maand voor je aan de slag gaan. In de praktijk blijkt deze keuze vooral te maken te hebben met marge en cashflow. En hoewel een lage prijs op het eerste gezicht aantrekkelijk lijkt, zien wij vaak dat het bureau dat voldoende marge durft te behalen, vaak ook meer kan besteden aan adverteren en marketing, en daarmee ook grotere aantallen bezoekers via Google en betere resultaten behaalt. Bepaal dus waar jij staat als het gaat om de P van prijs en kies vervolgens het SEO adviesbureau dat aansluit bij jouw budget en ambities.
Creatief of gestructureerd
Wil je vooral geïnspireerd en gemotiveerd worden door je marketing bureau, of wil je planmatig en rationeel een groeistrategie uitrollen voor jouw zoekmachine optimalisatie? De tegenstelling is niet zo zwart-wit als hier staat, maar in het algemeen zie je wel dat elk optimalisatie bureau een bepaalde kant op neigt. Zo hebben de SEO specialisten van upMention in principe al een conceptplan liggen voor het eerste jaar, zonder dat we je hebben gesproken. Dit plan is gebaseerd op onze specialistische kennis en meer dan 20 jaar ervaring, en creëert heel planmatig een sneeuwbaleffect. Dit heeft overigens ook met de ‘dedicated’ manager van jouw project te maken; afhankelijk van de situatie nemen wij altijd een bewust besluit of we bij een nieuwe relatie meer voor ondernemerschap of meer voor strak projectmanagement gaan.
Inhoud- of verkoopgericht
Je pikt ze er zo uit! Komt er een verkoper langs met de intentie en bijbehorende salestrucs om jou zo snel mogelijk klant te maken, of komt er iemand langs die vooral wil kijken in hoeverre jullie samen tot een passend groeiplan kunnen komen voor seo website optimalisatie? Vaak zie je het al aan de verhouding tussen verkopers en technisch-inhoudelijke specialisten in een bureau. We kennen zelfs een bureau waar meer dan de helft van de medewerkers een verkopende functie heeft, maar er zijn ook bureaus waar direct een professional bij je aanschuift, die meteen met jou de diepte ingaat en alles wil weten over jouw wensen. En er is zelfs een bureau SEO - we noemen geen namen - waar je direct via de website een afspraak in de agenda van één van de eigenaren kunt inplannen...
Kortom, bij de keuze van het juiste bureau hangt veel af van je budget en je wensen. upMention maakt hierin duidelijke keuzen: wij zijn niet de goedkoopste, en beloven geen instant resultaat, maar staan voor een gestructureerde langetermijnaanpak voor website optimalisatie die jouw bedrijf op termijn blijvend succesvol laat zijn!
FAQ
-
SEO marketing bureau kosten?
De kosten hangen af van veel factoren. Naast het werk dat er bij SEO komt kijken per maand, moet je ook rekening houden met het feit dat een SEO project pas rendabel is na een lange tijd. upMention is dan ook van mening dat een prject voor minimaal 12 maanden aan moet blijven om optimaal van de kansen gebruik te kunnen maken. Wij als SEO optimalisatie bureau stellen echter één eis bij het aannemen van een project. Het moet voor minimaal 24 uur in de maand zijn, los van een advertentiebudget. 24 uur in de maand komt neer op 2.5K. Daaronder merken wij uit onze ervaring dat er niet genoeg resultaat behaald kan worden ten op zichtte van de tijd en moeite die erin wordt gestoken.
-
Voordelen van zoekmachine optimalisatie bureau?
Bij SEO werkzaamheden komt heel veel kijken, voordat er goede en ijzersterke resultaten te zien zijn. Werkzaamheden waar jij als eigenaar of marketeer van een bedrijf vaak geen tijd voor hebt om het optimaal te kunnen doen. Wanneer je met een SEO bureau in zee gaat, geef je een groot deel van dit werk uit handen. Terwijl je toch veel samen kunt werken en bij een project betrokken kunt blijven. Maar het grootste voordeel blijft dat de bezoekers op je website zullen stijgen samen met de aanvragen naar je product of dienst.