Ga naar inhoud

Zo vergroot een SEO consultant je rendement op kansen

Als je naar zoekmachineoptimalisatie campagnes kijkt, zie je dat er vrijwel altijd een wisselwerking is tussen (1) concrete uitvoer en het ontlasten van klanten, alsook (2) het richting geven van de interne organisatie bij de opdrachtgever of klant.

seo consultancy

Wat is een SEO consultant?

Bij een SEO bureau werken verschillende soorten specialisten, bijvoorbeeld een zoekmachine optimalisatie specialist, een specialist in Google advertenties of de SEO consultant die meekijkt en meedenkt als het gaat om meer, relevante bezoekers via zoekmachines. De aandacht bij het leveren van seo consultant services gaat daarbij met name uit naar concrete vragen die leven in je organisatie, naar de bestaande marketing- en communicatie uitingen en naar de invloed daarvan op de posities in Google. Door SEO consultancy vergroot je het 'rendement op kansen'. Er zijn veel manieren om slim gebruik te maken van seo consultant services; wij delen er vijf met je.

1. Als je toch al media aandacht krijgt

We zien regelmatig organisaties die (lokale) media aandacht weten te genereren. Door het gebruiken van de juiste zoektermen in interviews en het actief vragen van een link naar de website bij digitale publicatie, ziet ook Google door deze aandacht dat de organisatie van belang is.

2. Als je samenwerkingspartners hebt

Hetzelfde geldt voor samenwerkingen met partners. Door die op een slimme manier aan Google kenbaar te maken, stijgt je betrouwbaarheid. Denk aan het plaatsen van een positieve review van de samenwerking op de website van een partner, met daarbij een link naar jouw website. Zo begrijpt ook Google jullie connectie en ontstaat er synergie.

3. Als kleine zoektermen bijna scoren

In tools van Google (bijvoorbeeld de Google Search Console), kun je op een slimme manier een lijst maken met zoektermen die 'een beetje' gezocht worden en momenteel onderaan pagina 1 staan’. Door deze zoektermen simpelweg op de juiste manier in je website op te nemen, kun je al stijgen naar de top 3. En soms gaat het hier om tientallen zoektermen, waardoor je op vrij simpele wijze nog een behoorlijke stroom van bezoekers kunt genereren.

4. Als de website hiërarchie niet klopt

Als je aan Google denkt, denk dan ook zeker aan een computer. Dan bedoelen we: regelmatig is het algoritme zwart-wit en ongenuanceerd. Bijvoorbeeld als het gaat om links op je website naar andere pagina's in je website. Door ook echt het meest naar de belangrijkste pagina's te verwijzen vanuit andere pagina's, begrijpt Google dat die pagina's inderdaad belangrijk zijn. En door op je website niet of nauwelijks te linken naar onbelangrijke pagina's, weet Google dat die relatief onbelangrijk zijn.

5. Als weinig mensen doorklikken vanuit Google

Uiteindelijk wil je in Google aantrekkelijk zijn, zodat je niet alleen in de resultatenlijst staat, maar ook aangeklikt wordt. Regelmatig zien we als bieder van SEO consultancy dat de samenvattingen die in Google worden getoond, niet wervend zijn, of juist té wervend. Dat is geheel afhankelijk van je doelgroep. Door subtiele aanpassingen te doen, en na die aanpassingen de doorklikratio te vergelijken, kun je met weinig inspanning grote stappen maken wat aantal bezoekers betreft. Met de juiste tekst kun je het aantal ‘doorklikken’ aanzienlijk vergroten. Door samen met onze consultant en seo specialist om tafel te gaan, kom je tot een stappenplan om dit te kunnen realiseren.

En zo is er nog veel meer... Het vakgebied van SEO consultant services biedt nog veel meer van dit soort voorbeelden. Met SEO consultancy blijken er altijd kansen te zijn die je met een kleine inspanning volop kunt benutten! En dat is de reden dat een SEO consultant wat ons betreft zijn of haar gewicht in goud waard is.

Als er veel geluid wordt gemaakt, gaat het er niet om de boel te overstemmen, maar om de juiste snaar te raken

De juiste snaar

Als er veel geluid wordt gemaakt, gaat het er niet om de boel te overstemmen, maar om de juiste snaar te raken. Dat is waar wij voor staan. Een verhaal wat via slimme online marketing resoneert bij de juiste mensen.

In contact

Zij gingen je voor

  • Basic Essentials B.V. Logo
  • Compleet duurzaam logo
  • Client corrosion
  • Decathlon Kenya Logo
  • image-4-5-
  • Demag-Logo-modified
  • gs-5c6869f304-Logo_Djoser-modified
  • floryn-logo-modified
  • image
  • Helix Academy Logo
  • MarketResponse-logo_RGB_2022-1024x261-modified
  • Peters Aanhangwagens Logo
  • reable-nederland-logo-modified
  • Logo_Verdouw_2022-modified
  • Wessanensvg-modified